19 Kasım 2015

Krakow'da Bir Türk Marketi



İnsan nereye giderse gitsin, alışık olduğu damak zevkini bir zaman sonra arıyor. Bugün buradaki Türk marketine uğradım. Açıkcası her şeyin var olması beni şaşırttı ve hoşuma gitti. Biber salçasını bulabildiğim için çok mutluyum. Ben alışmışım biberle domates salçasını karıştırıp yemek yapmaya. Sadece domates olunca yemeğin tadı yerinde olmuyor gibi geliyordu. Türkiye'den dönerken Çaykur'un poşet çayından almayı unutmuştum. Markette çay bana " hey ben burdayım diye" raftan bağırıyordu. Hemen attım sepetime.

Buradaki bir diğer farklılıkta pilav yapış şekilleri. Pirinçler şeffaf poşet içinde satılıyor. Makarna hazırlar gibi hazırlanıyor. Kaynar suyun içine poşet ile atıp 10-12 dk haşlıyorsunuz. Sonra suyunu süzdüğünüzde pilava benzer birşey çıkıyor ortaya. Ben çok beğenmiyorum tadını. Biz alışmışız tereyağı ile kavurup mis kokulu pilav yapmaya. Bakalım pirinç aldım. Yapmayı deneyeceğim. Umarım sonuç bizim pilavlar gibi olur.  Aslında benim favorim sebzeli bulgur pilavı. İlk geldiğimde bulgur getirmiştim. Artık getirmeme gerek kalmayacak. Markette duru marka satılıyor. Bu arada duru en sevdiğim bulgur markasıdır. Şans benden yana bu konuda. Pekmez, yufka, kaymak, sucuk ne ararsam var markette. En son çıkarken de raftaki pınar yoğurtları gördüm. Alıp maya için kullanmayı düşünüyorum. Buradaki marketlerde yunan tipi yoğurtları ile yoğurt yapmayı denedim. Fakat maya olarak hiç güzel olmadı. Belki bu kez tutturabilirim ayarı.

İşte benden bu kadar. Söz konusu yemek olunca ne çok yazdım. Biz Türklerin bu boğaz düşkünlüğü ne olacak hiç bir fikrim yok.

Güncelleme:  Türk marketimiz 2017 yılında ani bir karar ile kapılarını kapattı. Şimdi yerinde yeller esiyor. Şanslıyız ki tam karşısında Arap marketi var. İçinde ise Arap ürünlerinden çok bizim ürünler var. Biber salçası, kaymak, pirinç, bulgur ve sucuk için uğrak noktam artık orası.

Paylaş:

0 yorum :

Yorum Gönder

*Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın. Link bırakıp kaçmayın.
*Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Fotoğrafım
Mam na imię Yasemin. Jestem z Turcji. Mieszkam w Stambule, a teraz w Krakowie. Mówię po turecku i angielsku znam też trochę po polsku. Z zawodu ksiegowa. Moje ulubione słowa oczywiście :) Interesuję się literaturą i sportem. Lubię kawę. Uwielbiam mój rower.