2 Temmuz 2015

Krakow'da bir Ukrayna restoranı- Smak Ukrainski

Salı akşamı uzun zamandır Stan'nin bahsettiği Ukrayna restoranı olan Smak Ukrainski'ye gittim. Farklı şeyler denemeyi seviyorum. Yemeklerin lezzeti benim damak zevkime oldukça yakındı. Başlangıç olarak meşhur çorbaları olan borshtsh tattım. Polonya mutfağındaki gibi değil. İçinde bir çok sebze vardı. Açıkcası bu halini daha çok sevdim.

Sonra Stan'nin tavsiyesi ile Kwas denen bir içeceği denedim. Yok böyle bir şey. Tadı aynı bizim sulandırılmış pekmez gibiydi. Çavdar ekmeğinin mayalanmasıyla elde ediliyormuş. Stan marketlerde de bulabileceğimi söyledi. Sanırım bundan böyle bol bol Kwas içeceğim.

Asıl bizi bekleyen sürpriz çiğ börek ile karşılaştığımız dakikalardı. Onlar adına chiburekki diyorlar. Bizimkinden hiç bir farkı yoktu açıkcası. Onun da tadına baktıktan sonra ana yemeğim olan pierogimi afiyet ile yedim. Polonyalıların yaptıkları ile aynı lezzete sahipti. 

Bu arada resimlerde gördüğünüz minik güveç kaplarında gelen yemeğin adı zarke. Bizim güveç gibi. İçinde et ve sebzeler vardı. Ağzını hamur ile kapatıp pişirmişlerdi. Oldukça lezzetliydi. Ben de ucundan biraz tadına baktım tabii.

Yeter Yasemin ne kadar çok yedin demeyin. Öğle yemeğinde sadece salata yemiştim. Akşama deliler gibi acıkmıştım. 

En son kapanışı elmalı tarta benzeyen bir tatlı ile yaptım. Ay o ne güzel bir lezzetti öyle. Pişmiş elmayı çok severim. Tarçınla ve tart hamuruyla birleşince yemelere doyamadım. 

Uzun lafın kısası ben bu Ukrayna yemeklerini çok sevdim. Bu kadar seveceğimi tahmin etmemiştim açıkcası. Şimdi sık sık gidebileceğim farklı bir yer daha listeme eklendi. 








Paylaş:
Yer: Kraków, Polonya

0 yorum :

Yorum Gönder

*Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın. Link bırakıp kaçmayın.
*Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Fotoğrafım
Mam na imię Yasemin. Jestem z Turcji. Mieszkam w Stambule, a teraz w Krakowie. Mówię po turecku i angielsku znam też trochę po polsku. Z zawodu ksiegowa. Moje ulubione słowa oczywiście :) Interesuję się literaturą i sportem. Lubię kawę. Uwielbiam mój rower.