23 Haziran 2015

Oturma izni için mülakat zamanı



Bugün heyecanım doruktaydı. 2 ay önce oturum kartı için bizden istenilen evrakları teslim edip kişi başı yaklaşık olarak 400 Zloty ödedik. Dün arayıp bizi mülakata çağırdılar. Bakacaklarmış bu evlilik sahte mi değil mi ? Bu sabah gittik mülakata. Devlet dairesi sanırım dünyanın her yerinde aynı zihniyetle işliyor. İşi gücü yabancılarla olan serviste, mülakatı bizimle Lehçe yaptılar. Biz de bu durumda Lehçe bilen bir arkadaşımızı götürdük. Bize yardım etsin diye.
Benim için oldukça sancılı geçti. Lehçeden İngilizceye çevirdi arkadaşım. Ben ingilizce derdimi anlatmaya çalıştım. Mülakatı yapan kadın bence ingilizce bilmesine rağmen hiç ingilizce konuşmadı.
Neden mi ingilizce bildiğini düşünüyorum çünkü söylediğim sayıların çevrilmesini beklemeden yazdı :) Sorular da bir tuhaftı doğrusu.
- En son tatilinizde nereye gittiniz?  Kaç gün kaldınız?
- Eşin işe nasıl gidiyor ?
-Erken kalkar mı? Saat kaçta işe gidiyor ?
-Ne zaman, nerede tanıştınız ?
- İlk evliliğin mi?
-Soyadını değiştirdin mi?
- Nerede evlendiniz?
-Eviniz kaç oda, mutfağın kapısı var mı yok mu?
-Dün akşam ne yaptınız?
- Ne kadar süre burada kalmayı düşünüyorsunuz?
ve buna benzer yaklaşık 11 - 12 soru daha sordu.  Bir sayfa dolusu yazdı kadın. En zoru da nerede evlendiniz sorusuydu. Bu güne kadar nikah salonunun ingilizcesine bakmak aklımın ucundan bile geçmemişti :) En sonun da Kilisede değil, cami de değil, başka bir yerde evlendik dedim :)
Ben gerildim. Kadın da benimle birlikte gerildi. Yaklaşık 20 dk sürdü benim mülakatım. Şimdi yaklaşık bir hafta içinde bize olumlu ise gelin kart için başvuruyu tamamlayın diyecekler. Olumsuz olur ise ne olacağı hakkında bir fikrim yok. Umarım da olmaz :)
İşin en güzel yanı tüm avrupa birliği içinde dolaşı hakkınıda yanında vermeleri. Bu nedenle her seferinde vize ile uğraşmak zorunda kalmayacağım.



Paylaş:

0 yorum :

Yorum Gönder

*Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın. Link bırakıp kaçmayın.
*Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Fotoğrafım
Mam na imię Yasemin. Jestem z Turcji. Mieszkam w Stambule, a teraz w Krakowie. Mówię po turecku i angielsku znam też trochę po polsku. Z zawodu ksiegowa. Moje ulubione słowa oczywiście :) Interesuję się literaturą i sportem. Lubię kawę. Uwielbiam mój rower.