16 Temmuz 2013

Meyve suyu yapımı

Hafta sonu Elif ablada kırmızı erikten yapılmış meyve suyu içtim. Tadı enfes olmuştu. Bende bugün pazardan erik aldım. Akşam ilk iş meyve suyumu hazırlamak oldu. 
Şimdi nasıl yaptığımı anlatayım. Resimleri minimle çektim. Pek net olmayabilir.

Yarım kilo kırmızı erik,
Yarım su bardağından biraz fazla şeker,
8-9 tane karanfil,
Bir tane çubuk tarçın,

Eriklerin çekirdeklerini çıkartıp  dörde böldüm. Diğer malzemeleri ve 3 su bardağı suyu ekledim.



Erikler tamamiyle yumşayana kadar orta ateşte kaynattım.
 Kaynayınca rengi çok güzel oluyor. Dah sona tel süzgeç kullanarak suyu ile postasını birbirinden ayırdım.
Sonuç meyve suyu konsantre şeklinde hazır. Soğumaya bıraktım. Üstüne buz gibi su ekleyip, içip serileyeceğimiz günler bizi bekliyor. 

Paylaş:

0 yorum :

Yorum Gönder

*Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın. Link bırakıp kaçmayın.
*Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.