26 Mart 2013

Dubai gezi notları 1.gün 2. kısım

Evet nerede kalmıştım.

Metro ile Burjuman'a gittik. Metro durakları şahaneydi. Pırıl pırıl.

Metrodan sonra yürüyerek Bastakiya'ya  geçtik. Burası eski Dubai yerleşim alanı. Şu an içinde birçok sanat galerilerini, kafeleri ve ilginç dükkanları barındırıyor.

Bu güzel ve tarih kokan dar sokaklardan çıktıktan sonra Dubai müzesini gezmeniz mümkün. Ama bizim aklımız baharat çarşısında olduğundan içine girmeyi düşünmeden hedefe doğru ilerledik.
Yürürken o meşhur otobüs duraklarını rastlayınca fotoğraflamadan edemedim. Evet adamlar hepsine klima yerleştirmişler. İçeride oturuyorsunuz serin serin.

Su taksisini kullanarak Deira old souk'u geçtik. Bizim Eminönü kıvamında bir yer.

Eski çarşıda baharatçıları gezdik. Safran ve İran körimizi aldık. Safranın gramı 10 dirhemdi. Tatil dönüşü Pilav da yaptım. Süper oldu. iyi ki almışım. Çok farklı baharatlar vardı. Nerede ne zaman kullanılacağını bilemediğimden alamadım.
 Annecim deve derisinden yapılma terlik denedi. Çok güzel işlemişlerdi. Ama çok sert giyilmez bu dedi. Almadık. Aslında ucuzdu. 35 dirhem. Süs olarak bile alınabilirdi.
Her yerde, gidince Paşmina alın diye okuyordum. Her köşe başında çakması var. Orjinali ise bir hayli pahalı. Pahalı olmasının yanı sıra kullanılmaz gibi geldi bana.Yün kazak giyemiyorsanız bunu hiç boynunuza saramazsınız. Koyunun boyun bölgesindeki kıllardan yapılıyormuş.
 Eski çarşıdaki gezimizin ardından, hemen yanında yer alan Deire Gold Souk gittik. Biraz altın modellerine de göz gezdirdikten sonra Taksi ile Deira City Centre geçtik. Mağazaları gezdik. Bir hayli yorulmuştuk. Yemeğimizi yedikten sonra otelimize döndük. Önceki geceden de uykusuz olduğumuz için erkenden odalarımıza çekildik.Uykumuzu alıp erken kalkmamız lazımdı. Çünkü, gitmeden önce Dünyanın en yüksek binasına çıkmak için biletlerimizi almıştık. Bruj Khalifa'dan Dubai seyri bizi bekliyordu.

Devamı için : Dubai gezi notları 2.gün 1. kısım adlı yazımı okuyabilirsiniz.

Paylaş:

1 yorum :

1. Cidden yaa metro duraklarına bak bizimkilerle alakası yok uzay gemisi gibi mübarek.

*Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın. Link bırakıp kaçmayın.
*Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Fotoğrafım
Mam na imię Yasemin. Jestem z Turcji. Mieszkam w Stambule, a teraz w Krakowie. Mówię po turecku i angielsku znam też trochę po polsku. Z zawodu ksiegowa. Moje ulubione słowa oczywiście :) Interesuję się literaturą i sportem. Lubię kawę. Uwielbiam mój rower.