15 Ağustos 2017

4D Sinema Keyfi - Valerian ve Bin Gezegen İmparatorluğu


Krakow'da sinemaya gitmek sıklıkla yaptığımız bir aktivite değil. Malum alt yazısız, sadece ingilizce dinleyerek bazı filmleri anlayamıyorum. Bunun yanı sıra buradaki sinema salonlarında ses çok kısık oluyor. Biz alışmışız Türkiye'de bangır bangır oynamasına. Ben bazen evde bile buradaki sinema salonlarından daha yüksek sesle film izliyorum. O nedenle gitmeden önce filmi araştırıp, gidip gitmeyeceğime öyle karar veriyorum.

Valerian ve Bin Gezegen İmparatorluğu adlı filme konusu yüzünden değil 4DX teknolojisini kullanarak gösterime girdiği için gittim. Konu olarak çok vasat bir film. Muhtemelen normal olarak izleseydim sıkıntıdan patlardım. İşin içine 4D girince işler bir anda farklılaştı.

Peki nedir bu 4D Sinema? 

Eskilerde sadece perdeye yansıyan filmler vardı. Sonra gelişen teknoloji ile 3D girdi hayatımıza. Sinema salonun kapısında elimize bir gözlük tutuşturdular. O gözlükler sayesinde filmin içindeymişiz gibi hissettik. Kahraman yaratıkların sırtında uçarken biz de onunla uçtuk. Bazen yere çakılacakmış gibi yerle burun buruna geldik. Film izlemek daha keyifli hale geldi. Adamlar yapmış derken; başımıza bu 4D olayı çıktı. Üç boyutun yanı sıra filmi fiziksel olarak hissetmemize yardımcı olan hareketli koltuklar, rüzgar, yağmur, flaş, sis, balon, koku efektleri eklendi. Böylelikle tam olarak filmin içindeymişiz gibi hissetmemize olanak sağlanmış oldu.

Aslında 4D olayına eğlence parklarından bir aşinalığımız var. Genelde 15 dakikalık kısa görsel şölenler oluyordu onlar. İşin içine uzun metrajlı bir sinema filmi girince daha eğlenceli olduğunu söyleyebilirim.


Bu kısa bilgiden sonra Valerian ve Bin Gezegen İmparatorluğu'nun konusuna değinmek istiyorum. Film, Fransız çizgi romanından esinlenerek çekilmiş bir bilim kurgu. 28. Yüzyıl'da, bin gezegenden gelmiş bütün ırklar, devasa Alpha şehrinde huzur içinde yaşamaktadır. Bu huzurlu hayat için bütün ırklar kendi bilgi ve yeteneklerini birbirleriyle paylaşmıştır. Ancak Alpha'nın güvenliği bilinmeyen bir kuvvet tarafından tehdit edilmeye başlamıştır. Bu kuvveti bulmak ve Alpha'da barışı sürdürebilmek adına Valerian'a çok iş düşmektedir. Tüm ırkların son umudu olan Valerian ve güzel ortağının maceralarına tanıklık etmek için 2 saat 18 dakikaya ihtiyacınız var.

Muhtemelen çizgi romanı okumuş olsaydım, neden tüm görevleri Valerian'a veriyorlar diye bilgi sahibi olurdum. Görev için gittiği bir alanda, gözlükler sayesinde yaratılmış sanal bir dünyada gezindiği bölüm oldukça ilgimi çekti. Filmde Rihanna'nın küçük bir rolü vardı. Dans ettiği bölümleri çok beğendim. Filmin en güzel sahnelerinden biri Valerian'nın kaçış sahnesiydi. Koltukların hareket etmesi, salon içinde oluşan rüzgar ve Valerian'ın sulardan geçtiği sahnelerde, gerçekten üstümüze birkaç damla su geliyor olması çok eğlenceliydi.

Tek sıkıntısı koltuğun hareket ettiği sahnelerde gözlük yüzünden odaklanma sorunu yaşamaktı. Görüntü bulanıklaşıyordu. Ayrıca dövüş sahnelerinde arkanızdan biri koltuğunuza vuruyor gibi olması pek güzel değildi. Bol bol dövüşün olduğu bir film izlenirse sırtı bayağı ağrıtır diye düşünüyorum.



Filmin konusu beni hiç tatmin etmemiş olsada 4D sayesinde kendini izletmeyi başardı. Bu arada korku filmi izleyebiliyorsanız kesinlikle bir 4D deneyimi yaşayın derim. Ben evde bile korku filmi izleyemeyen biri olarak kesinlikle o zevki deneyimleyemeyeceğim.

✄----------------------------------------------------------------------
Paylaş:

11 yorum :

  1. Bilgilendirici ve merak uyandırıcı bir yazı olmuş. Burada, İstanbul'da da Emaar Square de var 4D benim bildiğim, birde Forum Avm de. Bizde birgün gidip deneyimleriz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça eğlenceli kesinlikle denemelisiniz. Gitmeden önce yemek yememenizi tavsiye edebilirim. Mide bulantısı yapabilir.

      Sil
  2. 3 ergen ve şişman arkadaş. Avatar filmi yeni vizyona girmiş. İlk kez 3D filme gidiliyor. Bu 3 arkadaş ilk kez dışarıda bir aktivite yapacak. Cuma günü vizyona giren filme gitmek için Cuma günü akşam 6'da bilet almaya kalkıştık. Saat 11'de, sadece en ön sıra boş. Ha bu arada bu 3 arkadaşta saflığın bir üst çıtası salaklığın 2 alt çıtası arasında gidip geliyor. Bunlar biletleri aldılar. Gittiler ilk sıra koltuğuna oturdular.

    Gece 02:00 suları o boyun bir tutulmuş bir tutulmuş var ya... Sürekli Allah'a bakıyorum. Bir türlü yukarıya bakan kafamı düzeltemiyorum. Kitlenmiş çünkü.. Eve gidene kadar ağladığımı hatırlıyorum. Bu yaşadığım hikayeden yola çıkarak belirtmek isterim ki, zevkin doruklarına ulaşmak istiyorsanız en arkalara değil, olabildiğince ön sıralara oturun. Bu sayede daha iyi odaklanabilirsiniz. Ama gidip bu 3 arkadaş gibi en sıralara sakın oturmayın. Oldu ki oturdunuz Etol isimli ilaç tam size göre olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaan okurken gülümsememe neden olan bir anı olmuş. Ön sıralardaki koltukların hiçbir mantıklı açıklaması yok. 4D'nin olduğu salonda en ön koltuk bile normal sinemanın 4. sıradaki koltuklarına eş değer. Ama sen gitmeye karar verirsen ortalardan bir koltuk seç derim. Zevkin doruklarına ulaşmak için böyle bir maceraya yeniden atılmanı istemem.
      Sevgiler.

      Sil
  3. 4D teknolojisini acayip merak ettim. Güzel çekilmiş bir savaş sahnesi her şeyi daha net anlamamı sağlayabilirdi sanki.

    YanıtlaSil
  4. 4D ile film izlemek keyifli olmuştur
    Çok teşekkür ediyorum bloguma bıraktığın yoruma

    YanıtlaSil
  5. bi tane 7d seyrettim amaniiin korkunçtuuu :)

    YanıtlaSil
  6. 4D teknolojisini merak ettim ama korku filmi izleyemem ben :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de korku izleyemiyorum. Aksiyon izlemek oldukça eğlenceli.Tavsiye ederim.

      Sil
  7. 4D film izlemedim ama çok merak ettim :)

    YanıtlaSil

*Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın. Link bırakıp kaçmayın.
*Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Fotoğrafım
Mam na imię Yasemin. Jestem z Turcji. Mieszkam w Stambule, a teraz w Krakowie. Mówię po turecku i angielsku znam też trochę po polsku. Z zawodu ksiegowa. Moje ulubione słowa oczywiście :) Interesuję się literaturą i sportem. Lubię kawę. Uwielbiam mój rower.