23 Temmuz 2017

Macbook Pro Retina Ekran Sorunu

Hatırı sayılır miktarda TL ödeyip bir hevesle alınan Apple'ın o güzel bilgisayarlarını bilmeyeniniz yoktur. Seneler önce, Nachnuch işine başlayınca ben de binlerce lira döküp Macbook Pro alanlardanım. Dört senedir elim kolum oldu resmen.
Canavar gibi çalışan bilgisayarımda iki ay önce retina ekran sorun baş gösterdi. İlk önceleri kameranın var olduğu yerde meydana geldi. Dört yıllık bir bilgisayar; bazen temizleyici kullanıyorum belki ondan olmuştur diyip üstünde pek durmadım. Lakin problem giderek büyüdü ve ekrana yayılmaya başladı. Ekran üzerinde çizikler oluşunca film izlerken (özellikle ışıksız sahnelerde) devamlı gözüme çarptı. Rahatsız olmaya başlayınca; Macbook Pro Retina Ekran Sorununu nasıl çözerim? diye bir araştırma yaptım.



Apple şirketinin bu sorunla uzun zamandır karşı karşıya kaldığını gördüm. Hatta retina ekran sorunu yaşayanlar tarafından açılmış bir facebook sayfası bile var. Orada yorumları okuyunca hem içime biraz su serpildi; hem de beni aldı bir telaş. İçime su serpildi çünkü Apple retina ekran sorunu yaşayanlar için bir değişim programına sahipti. Bunun yanı sıra telaşlanmamın nedeni bilgisayarımın dört yıllık oluşuydu. Şansımı deneyip bilgisayarımı servise götürmeye karar verdim.

Öncelikle Mac online randevu sistemini kullanarak bana en yakın servisten randevu aldım. Servise götürüp derdimi anlattığımda, çalışanlar zaten bu sorundan haberdar olduklarını söylediler ve bir servis kaydı açtılar. Ekran değişim onayı için bilgisayarın bir hafta serviste kalmasını gerektiğini söylediler. Benim için sancılı süreç başladı. Garanti kapsamı geçmiş bunun diyip geri göndermeleri ve 350 Dolar gibi bir fatura çıkarmalarından tırstım açıkcası. Ama tüm korkularım yersizmiş. Dört günlük bekleyişin sonunda pırıl pırıl yeni bir ekranla bilgisayarımı geri aldım. Daha önce facebook sayfasında yapılan yorumlarda eski bilgisayarda geçerli olmadığını söyledikleri değişim programına dahil olabilmenin sevincini yaşıyorum. Bilgisayarım tabiri caize gıcır gıcır oldu. Değişen ekranın iki yıllık garantisi de bonusu oldu. Umarım daha nice seneler deforme olmadan kullanabilirim.

Siz de böyle bir sorunla karşı karşıyaysanız en kısa sürede bir Mac servisinde soluğu almanızı tavsiye ederim. Değişim programı son iki ayına girmiş ve ondan sonra ne yapılacağı konusunda bir bilgileri yokmuş çalışanların. Benden söylemesi. Bunun yanı sıra Apple'ın yeni Macbook Pro bilgisayarlarında da aynı sorunla baş etmeye çalıştığı söylentiler arasında. Eğer bu aralar bir Macbook Pro almak için araştırma içindeyseniz, buraya sizin için çok gerekli bir bilgi bıraktım demektir.

Bu yazının sonunu Apple'ın alacağı aksiyon belirleyecekti. Ekranı değiştirmeyi kabul etmeselerdi muhtemelen bu satırlarda ağzıma geleni sayacaktım kendilerine. Ama çok hızlı ve sorunsuz bir şekilde problemimi çözdüğü ve beni yarı yolda bırakmadığı için, yazıyı kendilerine teşekkür ederek sonlandırmak boynumun borcu oldu artık.

✄----------------------------------------------------------------------
Paylaş:

13 yorum :

  1. Kalite zaten satış sonrası verilen hizmette saklı. Satana kadar herkes canım cicim, önemli olan sonrası. Apple farkını göstermiş bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklı olabilirsiniz Abdullah bey lakin kalite diye sattıkları üründe halen böyle bir sorunu çözememeleri de biraz tuhaf. Yeni modelleri 6 bin tl civarında. Ben bu konuda biraz şanslıyım. 4 sene kullanabildim. Lakin bilgisayarını alıp bir yılda bu duruma gelenler var. Onlar için pek iç açıcı olmasa gerek.

      Sil
  2. Söz konusu arıza gösteren bilgisayar veya telefon olunca insan bir an evvel çözüme ulaşmak istiyor sizin adınıza sevindim böyle hoş bir durum her zaman olmaz şanslısınız dilerim uzun yıllar kullanır bir daha başınıza gelmez.
    Geri dönüş destek ve müşteri memnuniyeti çok önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefonum da bozuk aslında. Ama onu çok umursamıyorum. Bilgisayarım benim sevdiklerimle iletişim kurmama (skype üzerinden), blog yazmama ve tasarladığım çantaları dünyanın yer yerine ulaştırdığı için değerli. Umarım yeni ekranında aynı sorun baş göstermez. Sevgiler.

      Sil
  3. Benim de 13 inç pro retina 2015 early modelinden var.
    İlk bir iki ay kullandıktan sonra bir iki çizin olunca tüh çizmişim diye üzülüyordum, sonra baktım çok abartılı bir durum oldu.
    Biraz araştırdım yabancı sitelerde değişim programı olduğunu gördüm.
    Geçen yıl zorlu centerdan genius bar randevu sırası aldım. Önce ekran sipariş verdiler, sonra çağırdılar. Bir gün içinde de değişti.
    Ama 1 yıl filan kullanmıştım o dandik haliyle ve çok kötü görünüyordu.. Şimdi iyi durumda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir iki ayda o hale gelmesi çok üzücü gerçekten. Geçmiş olsun. Umarım yeniden tekrarlamaz.

      Sil
  4. Gıcır gıcır olan bilgisayarınızı güle güle kullanın o zaman. Biz de sizi daha çok okuyalım :) Sizin adınıza da sevindim, apple farkını göstermiş yine :)

    YanıtlaSil
  5. Geçmiş olsun. İnşallah bir daha problem olmadan kullanırsınız. Apple onlıne randevu sisteminden randevu almakta ayrı bir meseleydi geçen senelerde. Şimdi nasıl acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Krakow'dan randevuyu anında alabildim. Sanırım Türkiye'de biraz daha zormuş randevu alabilmek.

      Sil
  6. yahu tam da retina ekran ile ilgili bir şey soracaktım sana. içine mi doğdu da yazdın. teşekkür ederim. eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
  7. Yalnız ekran baya bi şekil değiştirmiş :) benimde 6 yıl oldu alalı :) Bakalım parayı bulursam artık yenisini alacağım öksürmeye başladı artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son 1 ayda ekranın her yerini kaplamıştı. Şimdi yeni gibi oldu :) Yeni modelleri çok pahalı. Ben umuyorum ki benim mac beni daha yıllar benimle olur. Şimdilerde başlangıç diskiniz dolu uyarısını çok sık vermeye başladı. Bakalım bizi neler bekliyor :)

      Sil

*Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın. Link bırakıp kaçmayın.
*Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Fotoğrafım
Mam na imię Yasemin. Jestem z Turcji. Mieszkam w Stambule, a teraz w Krakowie. Mówię po turecku i angielsku znam też trochę po polsku. Z zawodu ksiegowa. Moje ulubione słowa oczywiście :) Interesuję się literaturą i sportem. Lubię kawę. Uwielbiam mój rower.