22 Haziran 2017

Porto Yemekleri

Porto yemek konusunda beni oldukça şaşırttı. Deniz ürünlerini yemek için en güzel şehirlerden biri olduğunu söyleyebilirim. Balıklar bu kadar mı farklı şekillerde ve bu kadar mı lezzetti sofralarda yerini alır. 4 günlük gezim boyunca sadece deniz ürünleri yedim. Çünkü Krakow'da özlemini çektiğim yiyeceklerin başında deniz ürünleri geliyor.
Her yemekten sonra, adamlar bu işi biliyor demekten kendimi alamadım. Aranız deniz ürünleri ile iyiyse eminin bu yazıdan oldukça zevk alacaksınız. Hadi başlayalım.

Tüm mekanları foursquare kullanarak buldum.

İlk gün Tascö adlı güzel bir restorana gittik. Tamamen garsonun önerilerini dinledik. Ve müthiş bir yemek yedik. Ahtapottan yapılmış soğuk bir meze yanında balık mücveri yedim. Porto yeme içme konusunda diğer Avrupa şehirlerine kıyasla oldukça ucuz.




İkinci durağımız geleneksel porto mutfağı ile ünlü Comme Ça idi. Gerek dekoru gerekse yemekleri ile harika bir yerdi. İki gün orada yemek yedik. Görmüş olduğunuz binanın içinde 3 farklı restoran var.


Comme Ça'nın Menüsündeki fiyatlar sabit ve porsiyonları iki kişilik. Yufkaya sarılmış ve geleneksel yöntemlerle pişirilmiş balık yemeğine 14 € ödedik. Yanında ayrıca salata geldi ve bunun için ücret ödemedik.

İkinci gidişimde de üst kattaki restoranda farklı bir şekilde marine edilmiş ahtapot yemeğini denedim. Görüşünü pek iç acıcı gözükmese bile tadı harikaydı.

 Porto'daki son yemeğimi bizim salaş balıkçılara benzer bir yerde yedim. Ama bu nasıl bir tat anlatılmaz yaşanır. Mısır unuyla kaplanmış, toprak kapta zeytin yağında pişirilmiş fevkalade bir balık yedim. Neredeyse parmaklarımı yiyecektim. Bu harika restoranın adı ise Ze Bota. Diğer üç restoran bir yana Ze Bota bir yana.



Akşam yemeklerinin haricinde gün içinde farklı tatlar ile damağımı şenlendirdim.  Francesinha adlı tostla hamburger arası bir yere sahip olan meşhur yemeğini denedim. Islak hamburgeri bilenler francesinhaya hiç yabancılık çekmezler. İki tost ekmeğinin arasında üç çeşit et var. Tost ekmeğinin çevresi peynir ile kaplı ve güzel bir sos içinde servis ediliyor. Fotoğrafta yer alanı yarımı aslında tam olursa oldukça doyurucu oluyor.


Hep tuzlu şeylerden bahsettim farkındayım.Hiç mi tatlı şeyler yemedin demeyin. Yedim ama çok fazla değil. Porto'ya kadar gitmişken Pastel de Nata denemeden olmazdı. Görsel için küçük bir özür borçluyum sanırım. Meraktan ısırık almadan fotoğrafı çekmeyi unuttum.
İçinde güzel bir krema dolgusu olan milföy ile hazırlanmış bir tatlı. Gittiğinizde her köşe başında karşınıza çıkacaktır. Tatmadan dönmeyiniz derim.

Hep yemişsin bir şeyler içmedin mi diyorsunuz? Porto'ya kadar gitmişken Porto şaraplarının tadına bakmayı ihmal etmedim. Benim içki ile aram pek yok. Buna rağmen Porto şaraplarını beğendim. Hatta bir gün şarap mahzeni gezmeye gittik. Orada şarap çeşitleri hakkında bayağı bir fikir edindim. Benim için güzel bir deneyim oldu. Porto şarapları normal şaraplara göre daha tatlı. Bu nedenle içimi kolay. Bu da çabucak sarhoş olma riskinizi çok arttırıyor. Bir kadeh içince çakırkeyif olanlardansanız, Porto'da şarap tüketirken dikkat edin derim. Kapanışı yapmadan Sangria adlı yerel kokteyl hakkında da bir iki şey yazmak istiyorum. Çok seviliyor ve içiliyor olmasına rağmen, ben tadını pek beğenmedim. Porto şarabı, sprite, meyve parçacıkları ve tarçın çubuğu ile hazırlanıyor. Aslında sıcak günlerin soğuk içeceği olarak geçsede ben içtiğimde bir serinleme hissedemedim.

Porto hakkıda yemek dışında farklı şeyler okumak isterseniz;
Porto gezi notları ve Bir apaçi cenneti Porto adlı yazılarıma göz atabilirsiniz.
Sevgiler.
✄----------------------------------------------------------------------
Paylaş:

13 yorum :

  1. Sangria da bol miktarda portakal, ananas ve diğer mayhoş meyve parçalarindan olmalı. Bayramdan sonra ben de kendi Sangriamın tarifini verecem. Belki birden fazla içeceğin karışımını sevmemişsinizdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kokteyl severim. İçinde çok baskın bir tarçın aroması vardı. Sanırım bu yüzden diğer tatları alamadım. Sizin tarifi deneyeceğim.

      Sil
  2. Bu arada balık yemeklerine bayıldım.

    YanıtlaSil
  3. Porto şarapları hakkında tat bilgim vardı ama şu fotoğrafları sergilediğiniz yemeklere öldüm diyebilirim tek kelimeyle :) Elinize sağlık paylaşım yazınız ve fotoğraflar için. Umarım yakın bir zamanda ziyaret ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yolunuz Porto'ya düşerse kesinlikle her gün deniz ürünleri yemeyi ihmal etmeyin. Pişman olmayacaksınız. Sevgiler.

      Sil
  4. Merhabalar.

    Paylaşılan gezi izlenimlerini takip etmeyi seviyorum. Fırsat buldukça gezi izlenimlerini paylaşan blog sayfalarını ziyaret eder ve gezilen yerler ile ilgili bilgi sahibi oluyorum. Porto bildiğim kadarıyla Portekiz'in ikinci büyük liman şehri. Şu anda cayır cayır yanan ormanlarına üzüle üzüle bir kaldım. Çünkü, orman yangınlarının acısını yüreğimde hissederken vicdanım da bu yangın olayını bir türlü kabullenmiyor. Eğer kasıtlı ve ihmalden kaynaklı bir yangın ise, müsebbiplerine lanet ediyor, esefle kınıyorum.

    Bu güzel ve yararlı gezi paylaşımınızdan dolayı emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Yaklaşmakta olan Ramazan bayramınızı en içten dileklerimle kutlar;tüm sevdikleriniz ve sevenlerinizle birlikte sağlıklı ve huzurlu bir bayram geçirmenizi Cenab-ı Hakk'tan niyaz ederim.

    Selam ve dualarımla birlikte en GÜZEL'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zamanında şarap ticareti ile kalkınmış bir Portekiz şehri. Orman yangınları maalesef şehirlerin akciğerlerinin ölmesi demek. Ve bu durum çok üzücü.
      Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Ben de bu vesile ile sizin ve tüm takipçilerimin Ramazan bayramını kutlarım.
      Saygılar.

      Sil
  5. Yazınızı ilgiyle takip ediyorum.
    Tanımadığım dünya mutfaklarına yabancı olsam da bilindik lezzetlere de yer vermişsiniz.
    Balık yemeğinin fiyatı hayli ucuzmuş.
    Paylaşım için emeğine sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten fiyat konusu beni de bir hayli şaşırttı. Balık konusunda tamamen ustalaştıklarını gönül rahatlı ile söyleyebilirim. Vakit ayırıp okuduğunuz için ben teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  6. yemekler şahane gözüküyor, hele o ahtapot beni benden aldı... Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Denemek deneyimlemek lazım :)

    YanıtlaSil
  8. çok güzel görünüyorlar, denemek istiyorum

    YanıtlaSil

*Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın. Link bırakıp kaçmayın.
*Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Fotoğrafım
Mam na imię Yasemin. Jestem z Turcji. Mieszkam w Stambule, a teraz w Krakowie. Mówię po turecku i angielsku znam też trochę po polsku. Z zawodu ksiegowa. Moje ulubione słowa oczywiście :) Interesuję się literaturą i sportem. Lubię kawę. Uwielbiam mój rower.