15 Şubat 2017

Para biriktirmenin 10 altın kuralı


Herkesin genel sorunlarından biridir para biriktirememek. Kiminle muhabbet etsem "aslında çok harcamıyorum ama ay sonu bir bakıyorum ki hesapta hiç bir şey kalmamış" diyor.  İşte yanıldığımız noktalardan biri bu. Bir ay içinde yapmış olduğumuz minik harcamalar, ay sonunda yüksek meblağlara tekabül ediyor.

Aşağıda sıraladığım maddeleri bir yıldır kendi üzerimde uyguluyorum ve emin olun hepsi çok etkili.

1- Abur cubur alışverişlerinizden kurtulun. Aman onlardan ne olur canım demeyin. 1 TL, 3 TL, 5 TL verdiğiniz o minik kalori bombaları hem kesenize zarar hem de sağlığınız için bir tehdit. Örneğin her gün 1 TL lik çekirdek almaktan vazgeçerseniz ay sonunda cebinizde fazladan 30 TL kalır.

2- Kozmetik alışverişlerinden uzak durun. Bu sanırım en çok bayanların sorunu. Yani bir rujunuz, rimeliniz varsa ikincisine, üçüncüsüne ihtiyacınız yok. Bu gerçeği kabullenin. İlk öncelikle elinizin altındaki ürünleri bitirmeye bakın. Unutmayın ki aldığınız her ürünün bir son kullanım tarihi mevcut.

3- Sizi kandıran promosyonlardan uzak durun. Marketlerin bir çoğu aslında ihtiyacımız olmayan şeyleri bize satma çabasında. Şunu alırsan bu bedava hikayesi külliyen yalan. Dikkat! Aslında 20 TL harcayıp sadece ihtiyacınız olan bir ürünü almak yerine, sizi kandırarak iki katı para harcatabiliyorlar.

4- Giyecek hiçbir şeyim yok demekten vazgeçin. Beyninizi devamlı yeni şeyler almaya şartlayan bu sihirli sözcükten ivedilikle kurtulmanız şart.

5- Evinizin temizliği için temizlikçi tutup, kendinize yarattığınız boş vakiti alışveriş merkezlerinde geçirmeyin. Ya oturun kendi evinizi temizleyin ya da bu süre zarfında mağaza gezmek yerine uzun bir yürüyüşe çıkmayı tercih edin.

6- Ev için gereksiz kıvır zıvırlar almayı bırakın. Aaaaa bu minik süs eşyası tv ünitesine ne kadar çok yakışır demekten vazgeçin. Muhtemelen tv ünitenizde hali hazırda o minik süslerden vardır. Yenilerini eklemenin hiçbir anlamı yok.

7- Kıtlık çıkacakmış gibi alışveriş yapmaktan vazgeçin. Böylelikle mutfak masrafınızı aylara bölmüş olmanın yanı sıra bayat ürün tüketmekten veya  belirli dönemlerde dolaplarda unutulan süresi geçmiş ürünleri çöpe atmaktan kurtulursunuz.

8- Eğlence için illa lüks mekanlarda takılmak zorunda değilsiniz. Bunu aklınızın bir köşesine yazın. Konsepti çok güzel olan ve fiyatları ucuz olan mekanlar keşfedebilirsiniz. Böylelikle her hafta Starbucks bardağı ile fotoğraf çekip instagramda hava atmak yerine farklı mekanlarda çekilmiş birçok fotoğraflara da sahip olabilirsiniz.

9- Taksi kullanmaktan vazgeçin. Evet yanlış okumadınız. Eğer gidebileceğiniz yer 2 km kadar uzağınızdaysa yürümeyi tercih edin. Unutmayın ki yürümek sağlığımız için çok fayladı. Daha uzun mesafe gidecekseniz toplu taşıma yollarını araştırın. Eminim ki karşınıza taksiden daha ucuz olan birçok alternatif çıkacaktır.

10- Bir şeyi almadan önce gerçek anlamda ona ihtiyacınız olup olmadığına sorgulayın. Almaya karar verdiğiniz anda almayın. Kendinize 1 hafta süre tanıyın ve 1 hafta sonunda muhtemelen almak istediğiniz o eşyadan vazgeçeceksiniz. Denemesi bedava.


Bonus: Kötü alışkanlıklarınız içinde sigara içmek varsa bir an önce ondan kurtulun. Böylelikle daha kaliteli bir yaşam elde etmiş olursunuz. Ayrıca sigara bu yazdığım maddeler içinde en masraflısı sanırım. Ondan uzak durmak kesenize bir hayli faydalı olacaktır. ( Ben sigara içmediğim için bunu uyguladığım maddeler içinde yazmak yerine bonus olarak yazmayı tercih ettim.)


Yazdığım 10 maddenin hepsi çok basit ve uygulanabilir önlemler. Bonus madde için aynı şeyi söylemek biraz daha zor ve onu bu 10 madde dışında tutuyorum.

İşin aslını sorarsanız (ki ben sorduğunuzu farz ediyorum) bu listeye eklemek istediğim çok madde var. Lakin sizi yazıya boğup burdan kaçırmak istemiyorum. 10 madde +1 bonus ile yazıyı tamamlamak istedim.

Unutmayın ne demiş atalarımız : Damlaya damlaya göl olur.

O zaman başlayalım;  üç, iki, bir.



✄----------------------------------------------------------------------
Paylaş:

38 yorum :

  1. çok güzel bir yazı olmuş maddeler birbirinden zor ama uygulanamaz değiller :) uygulayabilmek dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlamak bitirmenin yarısıdır derler. Aslında uygulamaya başladığınız zaman çok da zor olmadıklarını göreceksiniz. Sevgiler.

      Sil
  2. ben bu maddelerin hepsini yapıyorum ki özellikle son bir iki aydır sigarayı bırakıp elektronik sigaraya geçtiğimi düşünürsem yok galiba bende bir sıkıntı var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oktay değişim bir anda olmuyor maalesef. Sana katsını görebilmek için biraz zamana ihtiyacın var bence. Ayrıca almayı düşündüğün ve almaktan vazgeçtinin ürünlerin fiyatlarını bir yere yazarsan, ay sonunda aslında olumlu gelişmene tanıklık edebilirsin.

      Sil
  3. Buna benzer maddelerden oluşan bir yazı ben de yazmıştım. Gerçekten çok işe yarıyor bu maddeler. :))

    YanıtlaSil
  4. Son zamanlarda okuduğum en iyi yazılardan biri, kalemine sağlık. Ben de bu gereksiz harcamaların farkına birkaç ay önce vardım ve elimden geldiğince senin bahsettiğin yöntemleri uyguluyorum. Bir süre sonra insan "gerçekten bunu almasam da olur" diye düşünmeye başlıyor ve dediğin gibi damlaya damlaya göl oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum için teşekkür ederim Sezer. Damlaya damlaya göl yapmaya devam o zaman.

      Sil
  5. Ben kolay para biriktiren biri olarak damlaya damlaya göl olur sözüne gönülden katılıyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Her maddesine katılıyorum ve naçizane bir madde ekliyorum; toplu taşımadan da vazgeçin bisikletin sürün. Her ay 150-200 TL fazladan para biriktirmiş olursunuz, sağlıklı bir yaşam da cabası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle size katılıyorum. Yaz aylarında her yere bisikletimle gidiyorum ben. Madde olarak eklemedim çünkü Türkiye şartlarında bisiklet sürmek biraz zor bir eylem.

      Sil
  7. Hepsini uyguluyorum,hepsini ve gayet başarılı bir yazı olmuş, kesinlikle uygulanabilir ve doğru.

    YanıtlaSil
  8. Hala asgari ücretle çalışan milyonlarca insan var. Onlara nasıl tavsiyelerde bulunursunuz acaba?
    Üst baş almasınlar mı mesela?
    Doğal gazlı evde oturmak yerine sobalı evde mi otursunlar?
    Ya da çocuklarının okul harçlıklarından falan mı kıssınlar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımın ilk başında da belirttiğim gibi bunlar kendi deneyimlerimden yola çıkarak oluşturdum maddeler. Değindiğiniz maddeler hakkında bilgi sahibi olmadığım için o konuda tavsiyeler vermek benim haddime değil.

      Sil
  9. bende pinteresten haftalık para biriktirmek için checklist indirdim ona göre her hafta kumbarama para atıyorum... böyle bir checklisti herkese tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir yöntem. Aslında her insanın kendine yakın olan bir yöntem bulması ve uygulaması işini kolaylaştırır. O zaman damlatmaya devam :)

      Sil
  10. Söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum. Ben de kolay para biriktiren biriyim ve buraya eklemek istediğim bir nokta daha var ki aylık düzenli olarak kredi öder gibi mutlaka banka hesabınıza para ayırın. Uzun vadede elinize toplu para geçmiş olacaktır. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Ben de birikim yapma konusunda hayatımın hiç bir döneminde sıkıntı çekmedim. Sanırım biraz dikkat bu işin püf noktası. Sevgiler.

      Sil
  11. Çok güzel, deneyimlerle belirlenmiş olması da harika. çoğunu uyguladığım için doğruluklarını savunuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunu için teşekkürler Mehmet bey.
      Sevgiler.

      Sil
  12. MÜKEMMEL BİR YAZI! Ben çok severim para biriktirmeyi küçüklüğümden beri. Fakat gıda,kozmetik konusunda açıldığım oluyor bazen. İdareli olmak konusundan güzel noktalara değinmişsiniz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sanırım biz bayanların en sıkıntı çektiği konuların başında kozmetik geliyor :) O kadar güzel ve renkliler ki al beni al beni diye gözümünüz içine bakıyorlar :)
      Bazen insana kendini kısıtlama gibi görünse de bu maddeler aslında uygulamaya başlayınca öyle olmadığı ortaya çıkıyor.
      Sevgiler.

      Sil
  13. "Para biriktirmemenin 10 sebebi" diye bir yazı yazacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım :) Eğlenceli bir yazı olacaktır Samet. Beklemedeyim.

      Sil
  14. Yasemin abla. Yazın çok güzel, emeğine sağlık. Şu anda da okumaya devam ediyorum. Fakat çok ufak bir problemim var. Ben hem miyopum hemde sağ gözümde ufak bir derecede astigmat var. Evet gözlük kullanıyorum ancak okurken kelimeleri hep birbiriyle karıştırdım. Bir sonraki yazılarında puntoları büyütürsen çok sevinirim.

    Paylaşımın için tekrardan çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaan teşekkürler. Hep küçük puntolar ile yazmaya alıştım. Bilgisayarımda da böyle. Yazı büyüdükçe kendimi bir garip hissediyorum. Bu önerini dikkate alacağım. Belki çok büyük olmasa bile azıcık büyütebilirim.

      Sil
  15. Özellikle 7. maddeye katıldığımı belirterek söyleyebilirim ki bonus dahil olmak üzere bütün maddeler yaşantımızı düzene sokacak türden. Bazen kendimizi sınırlamalıyız yoksa farkında olmadan böyle savurganlıklara düşüyoruz. Güzel bir yazıydı, tam kıvamında, daha fazla madde ekleseniz de okurdum. :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanoğlunun doğasında hep daha fazlasını isteme dürtüsü var. Bu nedenle bazen sınırlamak şart :) Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  16. Ama ben bunlarn hic birini yapamıyorummm :) yazı güzl fakat uygulayabilene :)

    Blogunuzu cok begendm banada beklerim sevgiker :)

    YanıtlaSil
  17. Merhaba kaleminize sağlık, çok güzel bir noltaya değinmişsiniz özellikle günümüz şartlarında ☺️ Bloguma beklerim 🙋🏻
    https://fatosundunysi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  18. Hali hazırda bir çocuğunu yapmıyorum ama birikim yapamıyorum. Ama yeni süreç oluşturdum bakalım suçlu gideri bulup telafi edebilecek miyim? Ellerinize sağlık çok güzel tavsiyeler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Aslıhan. Umarım senin tabirinle suçlu gideri bir an önce bulursun.
      Sevgiler.

      Sil
    2. Peki bir çoğunu yerine çocuğunu yazmam :D teşekkür ederim umarım :) sevgiler

      Sil
  19. Uygulaması kolay maddeler. Deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  20. Para harcadığın çoğu şeyi terkedeceksin. En çok para harcadığın şeyleri bırakacaksın...

    YanıtlaSil
  21. Benim yöntem; bir şişenin kapağını delip etrafını da gazete vb bir şeyle kapatıp her gün atabildiğim azami miktarda para atmak. Arada aylar geçip de sabısızlıkla şişeyi açarken yaşadığım o heyecan anlatılamaz. :)

    YanıtlaSil

*Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın. Link bırakıp kaçmayın.
*Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Fotoğrafım
Mam na imię Yasemin. Jestem z Turcji. Mieszkam w Stambule, a teraz w Krakowie. Mówię po turecku i angielsku znam też trochę po polsku. Z zawodu ksiegowa. Moje ulubione słowa oczywiście :) Interesuję się literaturą i sportem. Lubię kawę. Uwielbiam mój rower.