13 Mayıs 2016

Her Şeyin Üst Üste Gelmesi

Hayat kendi halinde sakin bir şekilde akarken, bir anda kendimi bir koşuşturmanın içinde buldum. Nedense belli dönemlerde bunu yaşıyorum.

Bir iki seyahat planı düzenlemem lazım. Bunun dışında yeni diktiğim çantalar çok sevildi. Birçok siparişim var. Onları yetiştirme telaşına düştüm. Bunlar güzel telaşlar. 

Bunların dışında ingilizce kursumun sonuna gelmek üzereyim. Sınav yaklaşıyor. Benim tüm enerjim çekilmiş gibi. Bu hafta kitap yüzü açmadım. Bugün ders çalışmak için oturdum masamın başına. Tüm konular birbirinin içine girdi resmen.  

Asıl mesele dil bilgisini öğrenmekte değil. Gerçek anlamda pratik yapmakta. Beni tanıyanlar bu kursun sana faydası oldu, şimdi daha rahat konuşabiliyorsun dese bile ben kendimi yine de çok yetersiz hissediyorum. 

Bir işe giriştiğim zaman sıfır hatayla yapma isteğiyle doluyum. Örneğin dikiş dikerken istediğim sonucu elde edene kadar bıkmadan usanmadan defalarca söker, dikerim.

Dil öğrenme ile ilgili sorunun kaynağını buldum. Sıfır hata ile konuşmaya çalışıyorum. Bunu düşünürken geriliyorum. Sonra peş peşe geliyor hatalar. Hata yaptıkça moralim bozuluyor. Moralim bozuldukça öğrenme isteğim geriliyor. Nasıl bir etki- tepki içindeyim. 

Sorunun kaynağını buldum bulmasına ama çözümünü bulamıyorum bir türlü. 

İşte ruh halim böyle karmaşık. 

Şu an yazdıklarıma dönüp baktım. Hiçbir bütünlük yok yazımda. Kusura bakmayın. İçimdekileri dökmem lazımdı. Döktüm gidiyorum.







Paylaş:

13 yorum :

  1. Çok iyi ettin valla.. Boşveeer sıkma kendini rahat olursan daha güzel olur herşey..
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım dediğin gibi olur. Herşey güzel olsun hepimiz için.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Bazılar çok ağır eleştiriyor. Blogunda böyle kişisel şeyleri paylaşanları. Lakin benim amacım her zaman bilgilendirici yazılar yazmak değildi. Burası benim içimi döktüğüm bir yer. Teşekkür ederim.

      Sil
  3. Yok oyle ici dokup gitmek, otur konusacagiz uzun uzadiya. Dur sen otur, ben cayi koyup geliyorum hemen :))

    YanıtlaSil
  4. Anladığım kadarıyla üst üste gelen şeyler güzel şeyler olmuş, daha ne olsun ;)başarılar ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel lakin biraz yıpratıcılar :) Teşekkür ederim.

      Sil
  5. Ne kadar incelenirse o kadar incaldiği yerden kopar bırakın herşeyi akışına sadece uslup ve kelimeler uygun olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sözcükleri kendimi telkin etmek için çok kullanırım. Pek işe yaramıyor bende. Daha bırakmayı öğrenemdim sanırım.

      Sil
  6. Hayat maalesef koşuşturmaca seviyor. Bazen her şey üst üste gelebiliyor ama teker teker de yoluna giriyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Bunun farkındayım aslında. Dönemsel aralıklarla, konu başlıkları farklı olsada bunları yaşıyorum.

      Sil
  7. Bence gayet akıcı,meramınınızı anlatan yazı olmuş.Kendinize haksızlık etmeyin.Ben nice yazarları okurken dönüp dönüp okuyorum takmayın demem lazım ,olmaz nasıl olsa siz takmışsınız bir kere.Mükemelliyetçi kızlarım gibi yabancı değilim bu durumlara ne diyelim kolay gelsin.Yakınlarınız da tabii!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kendimi bu yönde ( daha rahat bir insan olabilmek ) geliştirmeye çalışıyorum. Sanırım bu bir yapı meselesi. Takmamak yapılacak en güzel eylem aslında. Başarabilsem keşke.

      Sil

*Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın. Link bırakıp kaçmayın.
*Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Fotoğrafım
Mam na imię Yasemin. Jestem z Turcji. Mieszkam w Stambule, a teraz w Krakowie. Mówię po turecku i angielsku znam też trochę po polsku. Z zawodu ksiegowa. Moje ulubione słowa oczywiście :) Interesuję się literaturą i sportem. Lubię kawę. Uwielbiam mój rower.