18 Mart 2016

Mim: Kişisel Blog Yazarları Ne Düşünüyor?

Bugün bir baktım Güzelvekültürlüyüm blogundan bir mim'im olmuş. Hemen kolları sıvadım. Gelsin cevaplarım.

1- Yakın çevrenizdeki insanlara bloğunuzdan söz ediyor musunuz? 

Etmez olur muyum? Her zaman bahsediyorum. Şimdilerde çevremden çok uzaklarda olduğum için arkadaşlarım beni bloğum sayesinde takip edebiliyor. 

2- Neden blog yazıyor sunuz? 

Blog yazmaya 2012 yılında başladım. İlk zamanlar okuduğum kitaplarıma dair notlar alabilmek içindi. Zaman geçtikçe yazılarım günlük hayata dair olmaya başladı. Bu bloğumun dışında 2015 yılında bir blog daha açtım. Orada da Krakow'da ki günlerimi yazmaya başladım. Blog yazmak beni rahatlatıyor. Aslında bir çeşit terapi gibi dersem, çok doğru bir tanım yapmış olurum. 

3-İlk yazınız ile son yazınız arasında nasıl bir fark var ? 

İlk yazılarda biraz daha çekingen, ne yazacağını bilemeyen bir Yasemin var. Şimdilerde kendine ait bir tarz oluşturan ve olaylara daha eğlenceli bir pencereden bakıp yazan Yasemin var.

4-Blog yazmak normal yaşantınıza ne kattı?

Algılarımın daha çok açılmasını sağladı. Fotoğraf yeteneğimi de geliştirdi. Bir olay olunca, işte bunu kesinlikle bloğuma yazmalıyım diyip kamerama sarılıyorum.

5- Yakın arkadaşlarınıza blog yazmalarını önerir misiniz?

Arkadaşlarımı bu konuda yönlendirmeyi seviyorum.  Lakin blog yazmak ciddi bir sorumluluk istiyor. Büyümesi ve güzelleşmesi için gerçek bir emek sarf etmek lazım. Bunu da sadece zevk aldığınız için yapacağınız gerçeğini kabullenmek bu işin temelinde var. Bazı arkadaşlarıma bu biraz zor geliyor.
Eğer ihmal edilirse bir süre sonra kendinize yaptığınız bir haksızlığa dönüşeceğini düşünüyorum. Öyle bir anlık hevesin bir parçası olmamalı blog yazmak.

6-Hangi kaynaklarda ilham alıyor sunuz? 

Gezi yazılarımda en büyük yardımcım Wikipedia. Bunun dışında günlük yaşantımda olanlardan ilham alıyorum. Bazı zamanlar okuduğum bir kitap, izlediğim bir film, dinlediğim bir müzik  yeni yazılar yazmam için besin kaynağım olabiliyor.

7- Diğer blog sahipleri ile iyi iletişim kuruyor musunuz? 

Beni özenle takip eden ve yazılarıma yorum yapan çok şirin bir takipçi kitlem var. Hepsinin yazılarını büyük bir özenle okuyup yorum yapmaktan büyük zevk alıyorum. Benimle aynı dili konuşan insanlarla iletişim kurmak beni mutlu ediyor.

8- Şikayetçi olduğunuz konular var mı? 

Olmazmı! Sadece takipçi kazanmak için yazıların altına yapılan yorumları çok samimiyetsiz  buluyorum. Benim amacım milyonlarca takipçiye sahip olmak değil. Beni gerçek anlamda okuyan ve değer verenler bana yeter. Milyonlar, takipçi aşkıyla yanıp tutuşanların olsun.
Takip ettiğim blogların bazen çok fazla reklam yapıyor olmasında da şikayetçiyim. Blog okumak için bilgisayarın başına oturduğumda blog listemdeki bir çok kişinin aynı yazıyı ve resmi paylaştığını görünce tüm okuma isteğim yerle bir oluyor.
Yapılan yorumlara geri dönüş yapılmamasına da bir anlam veremiyorum. İnsanlar vakitlerini ayırıp sizin yazınızı okuyor. Bir teşekkürü çok görmek neden? Bu konuda çok hassasım. Bloguma yapılan yorumlara, aynı gün olmasa bile ilerleyen günlerde kesin geri dönüş yapıyorum.

Bir yazının daha sonuna geldim. Takip listemdeki bir çok blogun bu mimi yaptığını hatırlıyorum.  Eğer henüz yapmayanlardansanız bende sizi davet ediyorum.
Sevgiler.






Paylaş:

8 yorum :

  1. Takipçi listesi bazen o kadar boş bir kalabalıktan oluşuyor ki. 600 küsür takipçisi olup da (ne yazık ki) bir yorum almamış olan şahane yazılar görüyorum. Blog ortamını başka ortamlarla karıştırıyor insanlar sanırım. Biz burada "takipçi kasmıyoruz". Hislerimizi, fikirlerimizi, okuduklarımızı, deneyimlediklerimizi paylaşıyoruz. O yüzden samimiyet şart ve nicelik değil nitelik önemli. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarınıza gönülden katılıyorum. Sevgiler.

      Sil
  2. Yasemiiinnnnn, bu mimi yapmama gerek kalmadi, mim yazima direkt senin baglantini versem, ama sonuncu soruda dibine kadar Yas'a katiliyorum desem, takipci kapmak icin, yazdigin yaziya yorum yapmadan banada gel dememeleri icin, yazdigin yoruma bi zahmet cevap verin demek icin agzinizi, burnunuzu bana kirdirmayin desem yeterli olur degil miii??? :))

    YanıtlaSil
  3. bu mimi bende yapmıştım, blog yazarı arkadaşları tanımak adına çok faydalı bir mim oldu elinize sağlık

    8.soruda aynı durumdan bende şikayetçiyim hatta yazımda'da belirtmiştim. Direk link paylaşanların yorumlarını bende yayınlamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de bu nedenle yorumlarımı denetimden geçiriyorum.

      Sil
  4. Merhabalar...Biraz değil bayağı geç kalmışım yavrum. Ama hiç bir şey için geç değildir diyorum. Benim hakkımda yazdığın şeyler için teşekkürler Yasemin kızım. Muhakkak ismin gibi güzelsindir. Mim yazını okudum.Çok donanımlı olduğun hemen ilk anladığım şey oldu.Blog yazmaya başlaman dört sene evvel olduğu için tecrübelisindir. Sitene girer girmez anladım.Uzun tuttum biraz ama ilk ziyaret ya, iyice tanımak istedim. Diğer yazında okudum, fakat şu an hatırlayamadım. Yurt dışındasın sanırım. Türkiye için oralardan edeceğin dualar bizimkilerle karışsın dilerim yavrum. Daha dikkatli takip edeceğim canım. Sevgiler ve Türkiye'den bol selamlar. Ece ablanız :)

    YanıtlaSil

*Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın. Link bırakıp kaçmayın.
*Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Fotoğrafım
Mam na imię Yasemin. Jestem z Turcji. Mieszkam w Stambule, a teraz w Krakowie. Mówię po turecku i angielsku znam też trochę po polsku. Z zawodu ksiegowa. Moje ulubione słowa oczywiście :) Interesuję się literaturą i sportem. Lubię kawę. Uwielbiam mój rower.