25 Ocak 2016

Harika bir tarif için hazır mısınız ?


Bu hafta sonu harika bir lezzet ile tanıştım. Wedel Krakow'da sevdiğim çikolatacılardan biri. Yaptığı çikolatalar ve tatlılar olukça başarılı olmasına rağmen buradaki menülerde Türk usulü (sütlü ve şerbetli ) tatlılarını bulmak imkansız. Tatlı ile araları çok yok. Wedel'e gittiğim zamanlar tiramisu yerip hep. Bu sefer suffle denedim. Ve bu tatlı ile de sınıfı geçmeyi başardı. Şimdi tarif bunun neresinde Yasemin demeyin. Azıcık giriş bölümü yapıyım dedim. Biraz sabır.

Şimdi esas oğlana gelsin sıra. Tatlımım yanında içtiğim harika çay olur kendisi. Nasıl güzel bir lezzetti o öyle. Afiyetle mideme gönderirken evde denemek içinde gerekli malzemeleri almam lazım dedim içimden. Aldım mı? Tabi ki de aldım.

Şimdi gelelim o güzel lezzetin içinde neler barındırdığına;

Çay İçin Malzemeler: 


Bir bardak siyah çay
Bir portakal dilimi
Taze zencefilden bir parça
Bir parça çubuk tarçın (eğer bulunabilirse de bir dal vanilya)
Bal.

Yapılışı:

Çayınızı demleyin ve yukarıda bahsetmiş olduğumuz diğer malzemeleri içine ekleyin. Sonra da  ortaya çıkan sonuçu bayıla bayıla için derim.

Ben dün evde denedim. Sonuç oldukça güzeldi. Bu soğuk günlerde vazgeçilmez sıcak içeceklerim arasında yer alacak kendisi.
Bu arada internette okudum. Zencefil çok yararlı lakin tüketim miktarına dikkat etmek gerek. Her şeyin azı karar, fazlası zarar durumu zencefil için de geçerli. Ona göre yapacaksanız bu uyarıyı göz ardı etmeyin derim.

Şimdi kahvemi yudumlayarak yazıyorum  bu tarifi. Öğleden sonraki çay keyfim için şimdiden ağzım sulandı.


Paylaş:

0 yorum :

Yorum Gönder

*Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın. Link bırakıp kaçmayın.
*Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Fotoğrafım
Mam na imię Yasemin. Jestem z Turcji. Mieszkam w Stambule, a teraz w Krakowie. Mówię po turecku i angielsku znam też trochę po polsku. Z zawodu ksiegowa. Moje ulubione słowa oczywiście :) Interesuję się literaturą i sportem. Lubię kawę. Uwielbiam mój rower.