11 Ocak 2016

Beyni Oyalamanın Birçok Yolu

Kitap okuyun.
Resim çizin. 
Film seyredin.
El işleri ile uğraşın.

Bunlardan birini veya birkaçını yaptığız zaman sizi üzen şeylerden uzaklaştığınızı göreceksiniz.
Böyle çok bilmişler gibi yazmayı hiç sevmem blogumda. Burası benim dünyam kendimi anlatmayı seviyorum.
Bu günlerde Yasemin kitap okuyor, film seyrediyor. El işi konusunda biraz isteksiz.
En son alışverişimden sonra sanırım resim çizmeye başlayacağım. Öyle süper şeyler çizemem. Geçmişte karalama öykülerim var tabii. Çok eskilere dayanır elime boyaları fırçaları aldığım günler. 4-5 yaşlarındayken annemin ressam bir arkadaşının çalışma odasında ilk fırça darbesini atmışlığım var. O vakitlerde, bu kızı resim konusunda yönlendirin demişler. Bizimkilerin bir kulağından girdiği gibi ötekinden çıkıp gitmesi bir olmuş.

Neyse uzun yıllar sonra ikinci defa lisede aldım elime kara kalemi ve guaj boyaları. Az çekmedim guaj boyalardan. İki yıllık çizim serüveninden sonra okulun sergisine layık silüetler ve tasarladığım elbiseler işin en güzel yanıydı. Eee baktım Cin Ali'den fazlasını çizmeye yeteneğim var. Üniversitede de seçmeli ders tercihimi resimden yana kullandım. Ünlü ressamların çizimlerini kopyalamaya çalıştık bir süre. Bitirme ödevim için Van Gogh'un Boats an the Shore adlı tablosunu seçtim.


Her şey harika giderken, %80 bitmişken, babamı kaybettim ve derslere girmediğim bir dönem oldu. Bu sırada harika bir öğretmene denk gelmiştim. Birçok dersten tekrara kaldığım dönemde, resim dersinden eksik tabloma verdiği tam not sayesinde geçtim.
Yeni aldığım bu set sayesinde yeniden çizme hevesi ile doluyum. Eğer bakmaya değer bir şeyler çizersem paylaşmadan edemem zaten.







Paylaş:

4 yorum :

  1. Birleylerle uğraşmak gerçekten güzel. Çalışan niri olarak hafta içi yorgunluğumu bu tür etkinlikler alıyor , evde uzun uzun hoş vakit geçirebilirm . Ama resimle başım pek hoş değil . Sizin yapacaklarımızı merakla bekliyorum ama . Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım paylaşmaya değer birşeyler karalayabilirim.

      Sil
  2. Senin kayda deger bir yapmamani tahayyul bile edemiyorum. Kesin buradanda tam not alacaksin bence:)
    Birseylerle ugrasmak gercekten cok guzel, helede boyle uzaklarda olunca!!!

    YanıtlaSil
  3. Bende sırf bu yüzden boncuklarımla oyalanmaya başladım sanırım :)
    Teshis doğru, katılıyorum keyifli çizimler...

    YanıtlaSil

*Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın. Link bırakıp kaçmayın.
*Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Fotoğrafım
Mam na imię Yasemin. Jestem z Turcji. Mieszkam w Stambule, a teraz w Krakowie. Mówię po turecku i angielsku znam też trochę po polsku. Z zawodu ksiegowa. Moje ulubione słowa oczywiście :) Interesuję się literaturą i sportem. Lubię kawę. Uwielbiam mój rower.