20 Şubat 2015

Küçük bir kaçamak - Roma Gezisi

Eşim Krakow'da ben İstanbul'da. Durum böyle olunca bu seneki sevgililer gününde bir kaçamak yapalım dedik ve Roma'da buluştuk. Öyle her sene kutladığımız bir şey değil sevgililer günü. Biz bir güne sığdırmıyoruz ki sevgimizi.
İleride hatırlayacağımız güzel bir anı olsun diye, böyle güzel bir kaçamak ayarladık. 4 gün boyunca Roma'da idik. Her şey çok güzeldi.
Hava mükemmeldi. Bahar havası gibiydi adeta. Bu sefer oteli ben ayarlamıştım. Ve eşimden tam not aldım. Çünkü her yere yürüyerek ulaşabildik.
Tek şanssızlığımız La Fontana di Trevi (Aşk çeşmesini ) görememek oldu. Tadilattaydı kendisi.




Roma hakkında yazılacak çok şey var. Tarih ve sanat kokan sokakları,  her yerde (özellikle Türkiye'de ) göremediğimiz şık giyimli erkekler, sizi sizden alan çeşit çeşit pizza ve makarnaları. Bir çok olumlu yanını saymak mümkün. 
Benin gördüğüm olumuz yanlarını da yazmadan edemeyeceğim. İstabul trafiğine benzer bir trafiğe sahip sokakları var. Diğer avrupa şehirlerinde olan yayaya öncelik kuralı Roma için geçerli değil. Kendilerine kırmızı ışık yansa bile durmadan geçen motor ve araçlarla dolu sokaklar. 
Birde bizim gibi gürültülü bu italyanlar. Bazen kendinizi Türkiye'de gibi hissediyorsunuz. Bizim dolu dolu 3 günümüz vardı gezebilmek için. Ve en verimli şeklide gezdik gördük.
Birde italyanca öğrenme isteğim şu an tavan tavan. Kesin öğrenmeliyim dedim dönerken. Konuşmaları çok şirin ve tam benlik. 
Bu yazım Roma'ya genel bakış yazısı olsun. Gezdiğim yerlerin fotoğraflarını da yakında paylaşacağım. 

Paylaş:

0 yorum :

Yorum Gönder

Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
Sevgiler.